Bliv børnekonfirmand i Lindevang Kirke

Børnekonfirmander har pyntet Lindevang Kirke

Børnekonfirmandundervisning i LIndevang Kirke er et gratis tilbud til elever i 3. klasse på Lindevangskolen.

Kan du lide at spille teater, synge, lege og danse?  Så er Børnekonfirmand noget for dig.

Børnekonfirmand er Folkekirkens bidrag til skolens undervisning i kristendom for børn i 3. klasse, hvor man gennem leg og fortælling lærer mere om kirke og kristendom. Børnene kan bl.a. få svar på spørgsmål som:

• Hvordan spiller man på et orgel?
    • Kan man komme op i kirkens tårn?
    • Kan man danse til en salme?
    • Hvad er bøn, og hvorfor beder man?
    • Hvorfor fejrer vi jul, påske og pinse?

– og meget, meget mere.

Praktisk & tilmelding

Forløbet falder i år på følgende dage:

26. oktobber

2. november

9. november

16. november

23. november

30. november - her hentes børnene kl. 15.30 i SFO'en og kl. 17-18 er der Krybbespilsgudstjeneste for hele familien – efter gudstjenesten er der fællesspisning med risengrød, hvor alle er velkomne!

KLIK HER FOR AT TILMELDE DIT BARN

Her kan du se, hvad vi skal lave i efteråret 2023:

Torsdag 26. oktober  kl. 14-16: Slap af i kirken

Torsdag 2. november kl. 14-16: En masse gode historier

Torsdag 9. november kl. 14-16: Allehelgen

Torsdag 16. november kl. 14-16: Musik, orgel og salmer

Torsdag 23. november kl. 14-16: Skattejagt

Torsdag 30. november kl. 15.30-17: Generalprøve på krybbespil
NB: Krybbespilsgudstjeneste for hele familien kl. 17.

Vi henter børnene ved SFO’en kl. 14.00 inden hver børnekonfirmandgang og afleverer dem igen ca. kl. 16.15 – undtagen sidste gang den
30. november, hvor vi henter dem kl. 15.30, og hvor I forældre selv står for at følge dem hjem efter krybbespilsgudstjenesten.

Afhentning

Børn der maler

Hvem står for undervisningen?

Børnekonfirmandundervisningen varetages af præsterne Marie Louise Østergaard-Hansen og Jonas L. Christy samt organist Lars N. Sardemann.

Spørgsmål kan rettes til: Marie Louise på tlf. 27217458 eller mail: mlo@km.dk