Koncert: Eirik Stave og Jonas Risbo Gammeltoft-Hansen

Lørdag 19. oktober 2024, kl. 15:00 - 16:00
Lindevang Kirke, Hattensens Alle, 2000 Frederiksberg
Gratis adgang

Med Det Kgl. Danske Musikkonservatorium "i baghaven" er vi så heldige i Lindevang Kirke ofte at få besøg af unge talentfulde musikere, der gavmildt giver prøver på deres kunnen og deler stor musik med os.

Mød Eirik og Jonas!
Eirik Stave (19) fra Norge har spillet klaver siden han var fire år. Han har haft plads på både regionale og nationale talentprogrammer og deltaget i konkurrencer som Ungdommens Musikkmesterskap og Fjord Cadenza. Eirik har desuden været solist med Trondheim Symfoniorkester og Symfoniorkesteret i Volda, med blandt andet Rhapsody in Blue af Gershwin og Klaverkoncert i a-mol af Grieg. Eirik studerer nu ved Det Kongelige Danske Musikkonservatorium hos professor Jens Elvekjær.

Jonas Risbo Gammeltoft-Hansen har spillet cello siden han var 6 år gammel og har sidenhen studeret hos Birgitte Øland, Carl-Oscar Österlind og Anders Öberg. Nyligt har Jonas deltaget i den prestigefyldte  sommerkursus "Meadowmount" i USA hvor han har modtaget undervisning fra den berømte cellolærer Hans Jørgen Jensen. Jonas studere nu ved det Kongelige Danske Musikkonservatorium hos Richard Krug.

Brahms e-mol sonate for cello og klaver: 25 min

Dvorak cello koncert 1. Sats: 13 min

Ravel miroirs: noctuelles og oiseaux tristes: 10 min

Nadia Boulanger "trois pieces": 8 min