Sorggruppe i Lindevang Kirke

Sorggruppe Lindevang Kirke

– for dig, der har mistet en, du stod nær

Som efterladt kan man opleve, at det kan være svært for omverdenen at sætte sig ind i, hvordan det er at have mistet en, man var tæt på.

I Lindevang Kirke er der mulighed for at mødes og tale med andre, der også har mistet. I sorggruppen kan du opleve, at din sorg føles knapt så ensom som før, og at du møder genkendelse og forståelse. Sorggruppen er et frirum, hvor man kan dele noget af det, der tynger efter et dødsfald. Det er et trygt og omsorgsfuldt rum med respektfuld lydhørhed og plads til at fortælle.

Sorggruppen er blevet stiftet i et samarbejde mellem Godthaabskirken og Lindevang Kirke. Gruppen varetages af Lindevang Kirkes sognepræst Marie Louise Østergaard-Hansen samt hospitalspræst Birgitte Bjørn Stimpel.

Sådan foregår det

Sorggruppen er åben for alle aldre. En gruppe består af maks. 6 personer.

Praktisk information

Sted: Lindevang Kirke, Hattensens  Allé 12, Frederiksberg.

Deltagelse: Gratis

Tid:  Fem torsdage/én onsdag i foråret 2024 kl. 16-18 på følgende datoer:

• 25. januar
  • 8. februar
  • 29. februar
  • 13. marts (NB: Onsdag)
  • 4. april
  • 2. maj

Tilmeldingsfrist: 11. januar2024

Mere information og tilmelding: Ønsker du at tilmelde dig eller høre mere om sorggruppen, er du meget velkommen til at kontakte medvirkende sognepræster:

Præst Christiane Risbo Gammeltoft-Hansen

Sognepræst